Blog

Bij Cliënt ICT Groep maken we digitale transformatie én de dagelijkse werkzaamheden graag zo eenvoudig mogelijk. Daarom zorgen we er met ons digitale werkplek-concept EverWork® 3.0 voor dat gebruikers zoveel mogelijk zelf kunnen doen. Een echte win-winsituatie.

EverWork® 3.0 is een digitaal werkplek-concept waarin de eindgebruiker centraal staat. Een eindgebruiker kan tijdens de werkdag tegen allerlei problemen aanlopen. Zo kan hij of zij een wachtwoord vergeten zijn of geen toegang kunnen krijgen tot een specifieke map.

Bij veel bedrijven is het dan noodzakelijk dat de gebruiker belt met of langsgaat bij de IT-afdeling, een manager of een ondersteuningsafdeling. Dat kost veel tijd en zorgt voor frustraties. Bij EverWork® 3.0 pakken we het anders aan.

Self service-portaal

EverWork® 3.0 heeft bijvoorbeeld een self service-portaal, vertelt Bart Tacken van Cliënt ICT Groep. “Dit is een extra kanaal om de klant te bereiken en waarmee de klant ons kan bereiken. Dit portaal is bovendien ook buiten kantoortijden te raadplegen. Dat blijkt bijvoorbeeld voor onze klanten in de gezondheidszorg - waar ze in ploegendiensten en op andere tijden werken - enorm handig te zijn.”

Het self service-portaal is volledig geautomatiseerd. “Dat maakt dat onze ondersteuning nauwkeuriger is. Verzoeken worden namelijk op een uniforme manier aangeleverd. We hebben van tevoren bedacht welke informatie we nodig hebben voor ondersteuning, die gebruikers vervolgens aan moeten leveren. Zo kun je nooit vergeten iets te vragen of last hebben van miscommunicatie.” Ondersteuning verloopt op deze manier sneller en is minder foutgevoelig.

Het self service-portaal zorgt er met name voor dat gebruikers zélf veel kunnen regelen, zonder dat Cliënt ICT Groep hier betrokken bij raakt. “Als een gebruiker bijvoorbeeld toegang moet krijgen tot een groepsmap, dan moest er eerst contact worden gelegd met de leidinggevende of de eigenaar van de map. Via die weg moest die toegang dan geverifieerd en goedgekeurd worden. Binnen het portaal wordt echter automatisch een mail ter akkoord naar de leidinggevende gestuurd, waardoor tijd bespaard wordt. Een leidinggevende kan de rechten via het portaal bovendien ook eenvoudig weer intrekken.”

Met EverWork® 3.0 en het self service-portaal is dat tijdrovende proces niet langer nodig. “Gebruikers hebben in dit portaal zelf de mogelijkheid om een nieuw wachtwoord aan te vragen en te krijgen. Ook is er een optie om dit door een geautoriseerde collega te laten doen”, aldus Tacken.

Identity en Access Management

Daarnaast voorziet EverWork® 3.0 in Identity en Access Management. In veel gevallen is het bijvoorbeeld mogelijk om het HR-systeem en de facilitaire processen van onze klanten te koppelen aan onze eigen systemen.

Dit zorgt er bijvoorbeeld voor dat mutaties in het aantal werknemers direct en geautomatiseerd worden doorgevoerd. Onze werknemers krijgen op die manier meer tijd om structurele verbeteringen in onze dienstverlening door te voeren, waardoor de foutgevoeligheid in dit proces afneemt.

Ook krijgen nieuwe werknemers van onze klanten automatisch de juiste rechten. Die nieuwe medewerkers hebben vanaf dag één toegang tot gegevens, applicaties, distributielijsten en systemen waar ze op basis van hun rol bij moeten kunnen. Op deze manier ontstaat er geen vertraging door menselijk handelen en gaat alles in één keer goed.

Vanuit beveiligingsoogpunt beperken we het aantal werknemers dat zich met het beheer van gebruikersaccounts bezig houdt - en dus hoge toegangsrechten heeft. Op deze manier worden bovendien ook audittrajecten eenvoudiger, aangezien het altijd te achterhalen is wie een werknemer toegang heeft gegeven en waarvoor.

Efficiënt en veilig

Cliënt ICT Groep zorgt er met EverWork® 3.0 dus voor dat werknemers veel meer zelf kunnen. Op die manier maken we veel processen efficiënter, zonder dat er ingeleverd wordt op veiligheid. Sterker nog: in veel gevallen worden processen alleen maar veiliger. Een echte win-winsituatie dus!

Wil je meer weten over EverWork® 3.0 en wat de Cliënt ICT Groep voor jouw organisatie kan doen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op!

Brochure aanvragen

Wil jij ook de wereld voor blijven? Vraag dan nu de brochure aan. Je ontvangt deze brochure digitaal.

Aanvragen

Afspraak maken

Voor een persoonlijke kennismaking nemen we graag rustig de tijd. Zullen we daarom eerst een afspraak maken?

Afspraak maken

Op deze website worden functionele en analytische cookies gebruikt. Op deze manier zorgen wij dat de website naar behoren functioneert.

Lees meer