Klanten over Cliënt ICT

Alex Zetsen (links), ICT coördinator en Jean Gelissen (rechts), Algemeen Directeur Gelissen Group /Toverland

De uitdaging was helder: kwaliteit en integratie op een veilige en schaalbare manier waarmee stabiliteit wordt gecreëerd. Hierdoor kunnen onze medewerkers zich richten op de toekomst en minder met het oplossen van problemen.

Ambitie

De leiding van het Attractiepark Toverland is ambitieus en wil maar één ding en dat is groeien. Ondanks de groei moet kwaliteit voorop staan, dit voor zowel medewerkers als klanten. Jean Gelissen, ‎Algemeen Directeur Gelissen Group: “ Door na te denken over automatisering waarborg je de toekomst van jouw bedrijf en daar heb je toppartners voor nodig!”

ICT coördinator Alex Zetsen moest niet alleen maar rekening houden met de omgeving van het Attractiepark maar nog met 2 andere bedrijven die net als Toverland onder de Gelissen group vallen en van hetzelfde netwerk gebruik maken. Een totaal van ongeveer 70 werkplekken. De verschillende afdelingen CRM, Evenementen, Marketing hadden allemaal hun eigen applicaties die niet met elkaar verweven waren. Sommige applicaties werden niet ondersteund door het oude netwerk waardoor ze lokaal geïnstalleerd moesten worden. Hierdoor had de ene gebruiker een Thin Cliënt en de andere een eigen werkstation. Dit moest allemaal vanuit één punt beheerd en geïntegreerd worden.

Uitdaging

De uitdaging was simpel: Kwaliteit en integratie op een veilige en schaalbare manier, waarmee stabiliteit gecreëerd wordt zodat de medewerkers binnen de organisatie meer bezig kunnen zijn met projecten die focussen op de toekomst van de organisatie en minder met het oplossen van problemen. Heel belangrijk voor het kiezen voor Ricoh & Cliënt als ICT-leverancier was de DNA match; er moet een familie gevoel zijn, daarnaast de kwaliteit van het product en tot slot attent zijn op wat je inkoopt en met wie je samenwerkt. “Het draait niet alleen om KPI’s maar ook vertrouwen, deskundigheid en toekomstbestendigheid hebben een grote rol gespeeld”, aldus Gelissen.

ICT coördinator Zetsen beaamt dit en vervolgt “Ik had gelijk een goed gevoel bij Ricoh & Cliënt en de mensen die het project gedragen hebben zoals Daan, Sander & Dre. Die mannen kwamen gewoon zonder dat ik het gevraagd had midden in de nacht naar Toverland gereden toen wij bezig waren met een migratie. Een familiegevoel gaat misschien wat ver, maar het is wel zo. Je hebt een klik of je hebt het niet, en die klik is er vanaf het begin geweest en dat werkt wel zo fijn. Nu het project is afgerond kunnen we met vragen terecht bij de Managed Service Desk van Cliënt. Er wordt snel gereageerd als ik bel en ze houden me goed op de hoogte dus ik ben dik tevreden”.

Volgens Gelissen moet kwaliteit op de eerste plaats staan:” door nu te investeren in onze nieuwe VDI-omgeving en gebruik te maken van nieuwe technieken hebben wij meer vat op de interne processen”. ICT coördinator  Zetsen beaamt dit en voegt hier aan toe dat het niet alleen gaat om het enkel en alleen uitwisselen van informatie maar het aan elkaar koppelen van systemen en data. Op elk moment live inzicht krijgen in het park, niet alleen aan het einde van de dag. “Soms moet je moeilijke keuzes maken en stappen ondernemen, dankzij de visie en expertise van Ricoh en Cliënt is dit ons gelukt”.

Storingsvrije IT omgeving met een uniform opslagsysteem

Alex Zetsen ervaart de nieuwe situatie als positief en de verwachtingen zijn gematched. “In het begin ga ja als IT beheerder uit van kinderziektes, maar dit viel 100% mee. Buiten het feit dat werknemers nieuwe rechten en werkplekken gekregen hebben, hebben zij niks gemerkt van de nieuwe migratie. Geen storingen of issues vanuit de werkvloer. De kwaliteit van mijn omgeving is nu veel stabieler. Ik hoef mij minder bezig te houden met problemen en kan mij focussen en nadenken over de toekomst van de organisatie. Ik heb nu de flexibiliteit en elasticiteit om snel op trends en vraagstukken te kunnen inspelen”

Brochure aanvragen

Wil jij ook de wereld voor blijven? Vraag dan nu de brochure aan. Je ontvangt deze brochure digitaal.

Aanvragen

Afspraak maken

Voor een persoonlijke kennismaking nemen we graag rustig de tijd. Zullen we daarom eerst een afspraak maken?

Afspraak maken