Referenties
Gemeente Vaals

Gemeente Vaals

‘Doen wat je zegt’ zelf mogen ervaren

‘Zeggen wat je doet en doen wat je zegt’. Het is in het bedrijfsleven een  veelgehoorde kreet. In het geval van Cliënt ICT Groep en de gemeente Vaals werd door de specialisten van Cliënt ook deze keer weer de daad bij het woord gevoegd, met als gevolg dat de implementatie van de nieuwe VDI-infrastructuur soepel is verlopen en de Zuid-Limburgse gemeente vanaf heden beschikt over een flexibele ICT-omgeving waarin gebruiker en burger centraal staan. Voor systeembeheerder Erik Winands en zijn collega’s van de afdeling ICT voldoende reden om ook na de implementatie op afroep gebruik te blijven maken van de kennis en kunde van de specialisten van Cliënt.

“Dat Cliënt een bedrijf is dat professionaliteit koppelt aan een specifieke klantbenadering bleek al uit de offerte die zij naar aanleiding van de gevolgde aanbestedingsprocedure bij ons neerlegden toen we als gemeente onze ICT-omgeving wilden vernieuwen. In de offerte werd in de volle breedte een passend antwoord gegeven op het pakket van eisen dat we hadden neergelegd”, steekt Winands al direct de loftrompet. “Alleen is papier geduldig en kun je vaak pas in de praktijk ervaren of hetgeen wat wordt beloofd ook wordt waargemaakt. Nou, in het geval van Cliënt kan ik niet anders dan ze een groot compliment maken. Zij hebben laten zien dat ze verstand van zaken hebben,  deadlines gehaald en ze zijn binnen het afgesproken budget gebleven, dus wat wil je nog meer?”

Back-up en sparren

Winands benadrukt dat de gang van zaken tot grote tevredenheid heeft geleid binnen de gemeentelijke organisatie en de afdeling ICT in het bijzonder, met als gevolg dat de afdeling ICT, die in totaal uit drie personen bestaat, ook na de implementatie op afroep gebruik wil blijven maken van de kennis en kunde van Cliënt. “We zijn een kleine afdeling en hebben elk ons eigen specialisme. Dat betekent dat de lijnen kort zijn en we snel en effectief opereren. Dit voordeel is echter ook een nadeel op het moment dat één van ons door omstandigheden, voorzien of onvoorzien, er niet is. Dat maakt de afdeling ICT natuurlijk kwetsbaar. Door de inzet van de specialisten van Cliënt vangen we dit vanaf nu op. Zij zijn onze back-up als we onderbezet zijn, maar we hebben in Cliënt ook een sparringpartner gevonden voor alle ICT-vraagstukken, met natuurlijk als groot bijkomend voordeel dat ze zelf verantwoordelijk zijn voor de huidige ICT-omgeving. Dat schakelt toch net even iets gemakkelijker.”

Ken de overheid

Net als het feit dat Cliënt inmiddels haar sporen ruimschoots heeft verdiend als het gaat om het implementeren en beheren van ICT-omgevingen binnen overheidsinstanties, waaronder een groot aantal gemeenten. Winands: “Hoewel het natuurlijk geen must is, denk ik dat als je ervaring hebt in ‘overheidsland’ zeker op een positieve wijze bijdraagt aan de kwaliteit van de dienstverlening. Cliënt kent de manier van werken binnen een ambtelijke organisatie, weet hoe bepaalde procedures (moeten) verlopen en gaan daar proactief mee om. Dat geeft ze net dat streepje voor op veel collega’s. Iets wat wij zelf in de praktijk hebben mogen ervaren.”

Brochure aanvragen

Wil jij ook de wereld voor blijven? Vraag dan nu de brochure aan. Je ontvangt deze brochure digitaal.

Aanvragen

Afspraak maken

Voor een persoonlijke kennismaking nemen we graag rustig de tijd. Zullen we daarom eerst een afspraak maken?

Afspraak maken

Op deze website worden functionele en analytische cookies gebruikt. Op deze manier zorgen wij dat de website naar behoren functioneert.

Lees meer